BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL
BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İŞLETME YÖNETİMİ ANABİLİM DALI
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
STRATEJİK YÖNETİM
YRD. DOÇ. DR. HASAN DİNÇER
DÖNEM ÇALIŞMASI
FİBABANKA
A.Ş.’NİN STRATEJİK PLANI
Hazırlayan
Selçuk AYDIN
Mayıs 2012
FİBABANKA A.Ş.
STRATEJİK YÖNETİM PLANI
BİRİNCİ BÖLÜM
l. Banka’nın kuruluş
tarihi, başlangıç statü, anılan statüde
meydana gelen değişiklikleri ihtiva eden tarihçesi
ll. Banka’nın sermaye
yapısı, ortakları ve yıl içerisindeki değişiklikler hakkında bilgi
lll. Banka’nın yönetim kadrosu hakkında bilgi
lV. Banka’da pay
sahibi olan kişi ve kuruluşlara ilişkin açıklamalar
V. Banka’nın hizmet
türü, faaliyet alanlarını içeren özet bilgi, Vizyonu ve Misyonu
İKİNCİ BÖLÜM
MEVCUT DURUM
ANALİZİNDE MALİ VERİLERİN İNCELENMESİ
l. 5 yıllık Dönem Net
Kar/Zarar Tablosunun analizi
ll. Şirkete ait 5
yıllık genel bakış tablosu analizi
lll. Şirketin 5
yıllık nakit akışı , kredi ve mevduat değerleri analizi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
l. Bankaların Piyasa Değerine göre sıralaması
ll. Bankaların İhtiyaç Kredilerindeki güncel
Faiz oranı ve maliyet tablosu
ll. Güncel konut kredileri faiz oranları ve
maliyet tablosu
lll. Taşıt
kredisindeki faiz oranları ve maliyet tablosu
lV. Taşıt
kredisindeki faiz oranları ve maliyet tablosu
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İÇ FAKTÖR ANALİZİ
ÖZETİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
STRATEJİK FAKTÖRLERİN
ANALİZİ
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL BİLGİLER
l. Banka’nın kuruluş
tarihi, başlangıç statü, anılan statüde
meydana gelen değişiklikleri ihtiva eden tarihçesi:
TMSF bünyesinde bulunan Sitebank A.Ş. hisselerinin tamamının
satışına ilişkin olarak 21 Aralık 2001 tarihinde Novabank S.A. ile Hisse Devir
Anlaşması imzalanmış ve söz konusu satış işlemi BDDK’ nın 16 Ocak 2002 tarih ve
596 sayılı kararı ile onaylanmıştır.
4 Mart 2003 tarihinde yapılan Genel Kurul Toplantısı’nda
bankanın Sitebank A.Ş. olan unvanı BankEuropa Bankası A.Ş. olarak
değiştirilmiştir.
26 Kasım 2006 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurul
Toplantısı’nda bankanın BankEuropa Bankası A.Ş. olan unvanı Millennium Bank
A.Ş. olarak değiştirilmiştir.
Fiba Grubu iştiraki olan Credit Europe Bank N.V. ile Banco
Comercial Portugues S.A. arasında, 10 Şubat 2010 tarihinde imzalanan anlaşma
çerçevesinde bankanın %95 oranında hissesinin devri için gerekli yasal izinler
tamamlanarak, 27 Aralık 2010 tarihi itibari ile bankanın Credit Europe Bank
N.V’ye satışı tamamlanmıştır. Credit Europe Bank N.V, bir Fiba Holding iştiraki
olan Credit Europe Gruop N.V.’nin %100 oranında sahip olduğu, merkezi
Hollanda’da bulunan bir bankacılık grubudur.
25 Nisan 2011 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurul
Toplantısı’nda bankanın Millennium Bank A.Ş. olan unvanı Fibabanka A.Ş. olarak
değiştirilmiştir.
ll. Banka’nın sermaye
yapısı, ortakları ve yıl içerisindeki değişiklikler hakkında bilgi:
31 Aralık 2011 tarihi itibari ile 320.000 TL olan banka sermayesi, 2011 yılının
son çeyreğinde yapılan ancak BDDK izin prosedürü henüz tamamlanmadığından “Muhtelif Borçlar” hesabında
muhasebeleştirilen 101.650 TL
tutarındaki sermaye artışının, BDDK onayını müteakip 26 Ocak 2012’de yapılan
Olağanüstü Genel Kurul sonrası tescil edilmesi ile, 31Mart 2012 itibari ile
426.650 TL’ye yükseltilmiştir. Sermaye artışı sonrası, Credit Europa Bank
N.V.’nin payı %96,9’dan %97,6’ya yükselmiş, Banco Comercial Portugues S.A.’nın
payı ise %3,1’den %2,4’e düşmüştür.
31 Mart 2012 tarihi itibarıyla, bankanın sermayesi , tamamı
ödenmiş olmak üzere, 426.650 TL’dir. Bankanın çıkarılmış hisse senedi adedi her
biri 1 (bir) Kuruş nominal değerde olmak üzere 42.665.010.000 adettir.
lV. Banka’da pay
sahibi olan kişi ve kuruluşlara ilişkin açıklamalar
Banka’nın 42.665.010.000 adet hissesinin %97,6 oranında sahibi Credit Europe Bank N.V. olup
bir Fiba Holding iştiraki olan Credit Europa N.V.’nin %100 oranında sahip
olduğu, merkezi Hollanda’da bulunan bir bankacılık gurubudur.
V.Banka’nın hizmet
türü ve faaliyet alanlarını içeren özet bilgi
Türkiye’de mevduat kabulüne yetkili yabancı banka olarak
kurulan Banka’nın Genel Müdürlüğü İstanbul’da bulunmaktadır ve 31 Mart tarihi
itibarıyla Banka, yurtiçinde 22 şubesi ve toplam 477 çalışanı ile hizmet
vermektedir.
Vizyon : Firmanın
bankacılık sektöründeki görüntüsü, yeni yönetimi ile yeni bir heyecan kazanmış
olan sermaye-karlılık oranında verimliliği en üst seviyede tutma hedefinde olan
dinamik yapılı bir firmadır.
Misyon:
Piyasadaki gecikmeli kredi borcu olan müşterilere sağladığı ödeme
yeteneğidir. Fakat bu tek yönlü olan stratejisini 2012 yılı ile diğer
ürünlere yayarak karlılık ve bilinirlik seviyesini yükseltmektir.
İKİNCİ BÖLÜM
MEVCUT DURUM
ANALİZİNDE MALİ TABLOLARIN İNCELENMESİ
*Dönem Net Kar/Zarar Tablosu
FİBABANKA A.Ş. GEÇMİŞ 5 YILLIK
DÖNEM NET KAR/ZARAR TABLOSU
|
||||||
YILLAR
|
DÖNEM NET KAR/ZARARI
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
FAALİYET GELİRLERİ
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
FAİZ GELİRLERİ
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
2011
|
5.187
|
100%
|
90.997
|
177%
|
70.440
|
113%
|
2010
|
-14.642
|
-18%
|
32.842
|
-1%
|
33.083
|
-2%
|
2009
|
-17.785
|
-599%
|
33.016
|
-41%
|
33.676
|
-31%
|
2008
|
3.564
|
-6%
|
55.850
|
17%
|
49.078
|
-35%
|
2007
|
3.784
|
-1%
|
47.808
|
5%
|
66.119
|
-48%
|
l. 5 yıllık Dönem Net Kar/Zarar, Faaliyet Gelirleri ve Faiz
Gelirlerinin Analizi:
* Dönem Net Kar/Zarar Analizi: Şirketin geçmiş
verilerini incelediğimizde, Eski unvanları adı altında faaliyet gösterdiği
yılların rakamlarında ilk göze çarpan, şirketin Kar/Zarar rakamlarının çok
değişken olması ve bir yılın diğer yıla göre standart bir yükseliş veya azalış
oranını saptayamamaktayız. Buradaki nedenin, şirketin ortak paylarının
değişikliklerini ve oturmuş bir yönetim anlayışına sahip olamamasından
kaynakladığını söyleyebiliriz. Çünkü şirketin faaliyet politikalarının oturmuş
olması için yönetim ve ortaklarının gerekli sürede bir istikrar sağlaması
gerekir. Dönem Net Kar/Zarar tablosundaki yaptığım bu genel analizi, diğer
rakamları incelerken şekilde çözüm üretebiliriz.
*5 yıllık Faaliyet Gelirleri ve Faiz Gelirleri Analizi: Faaliyet
gelirlerinin rakamlarına baktığımızda, 2007’yi başlangıç baz alarak 2011 yılına
kadar olan süreçte, faaliyetlerinin en son 2011 yılında pozitif bir atılım
yaptığını görebiliriz. Bunun nedenini, şirketin 2010 yılının son çeyreğinde
Fiba Gruba geçmesi ile profesyonel bir yönetim ve başarılı bir Başkan olarak
Hüsnü Mustafa Özğeyin ‘nin getirilmesi ile bankayı taban rakamlarından alarak,
şirketin son 5 yılın en yüksek Faaliyet ve Faiz Gelirlerini kazandırmıştır.
Faaliyet Gelirlerinin bir kalemi olan Faiz gelirleri
şirketin pozitif stratejisindeki değişikliğini hissetmemize yaramıştır.
Şirketin buradaki stratejisi, piyasada kredi kullanan müşterilerin ödemelerde
gecikmeye düşerek, banka ve finans
kurumlarının bu alacakları tahsil etmede maliyet ve zaman kaybını azaltmak için
tahsilat yapmadan borçluları ihale yolu ile başka bir kuruma daha az faiz ile
veya zararına satarak elden en az kayıp ile kurtulma çabasıdır. Çünkü Fibabanka
yürüttüğü strateji ile bu gecikmedeki müşterileri ihale yolu ile alarak , borçlarının tahsilatını sağlamak amacı ile ya
kendi bankasından kredi kullandırıp ya da aralıklı taksitlendirme yaparak faiz
geliri kazanma stratejisinin büyük payını buradan kazanmıştır. Böylelikle hem
hazır bir portföy kazanmış oluyor hem de maliyeti daha düşük bir kaynağın
üzerinden daha fazla kar etmiş oluyor. Buradaki tek dezavantaj gecikmeli
müşteri portföyü olduğundan, tahsilat sürecinin uzayabilmesi veya borcun
alınama riskinin mevcut olduğu bir durumdur. Buradaki çözüm, faiz kaynağını
sadece gecikmeli müşterilerden sağlamayıp, ürün yelpazesini genişleterek riski
dağıtma stratejisini seçmektir. Bu konu hakkında ayrıntılı çözümleri genel
diğer analizlerde bulabilirsiniz.
*Genel Bakış Tablosu
ŞİRKETE AİT 5 YILLIK GENEL BAKIŞ
TABLOSU
|
||||||||
YIL
|
DÖN. VAR.
|
DUR. VAR.
|
KS. VD. BORC
|
UZ. VD. BORC
|
SERMAYE
|
BILANCO
|
VARLIK ORAN
|
VD.BORC.ORAN
|
2011
|
2.438.941
|
47.808
|
2.109.894
|
143.602
|
233.253
|
2.486.749
|
510,15
|
146,9
|
2010
|
865.490
|
36.749
|
793.469
|
1.442
|
107.328
|
902.239
|
235,51
|
550,26
|
2009
|
1.034.585
|
36.402
|
899.613
|
49.404
|
121.970
|
1.070.987
|
284,21
|
182,1
|
2008
|
1.158.197
|
48.371
|
978.760
|
80.527
|
147.281
|
1.206.568
|
239,44
|
121,5
|
2007
|
1.115.699
|
43.757
|
647.008
|
406.776
|
105.672
|
1.159.456
|
254,97
|
15,9
|
TOP.
|
6.612.912
|
5.428.744
|
||||||
ORT.
|
1.322.582
|
1.085.749
|
ll. Şirkete ait 5
yıllık genel bakış tablosu analizi:
*Şirketin duran ve dönen varlıklarının analizi:
Şirketin 5 yıllık mali verilerine baktığımızda duran varlıklar ile dönen
varlıklar arasındaki oranın çok yüksek olması bankacılık sektöründe doğal
karşılanabilir. Çünkü şirketin duran varlıkları sabit kalsa da nakit döngüsü ve
şirketin karlılığını etkileyecek olan dönen varlıklar içerindeki hesapların yükselmesi
aradaki oranı daha da yükseltebilir. Bu banka/finans kuruluşlarında olağan
karşılanabilecek bir durumdur. Fakat bu oranı şirketin politikasını anlamada
yardımcı olacaktır. Çünkü yukarıdaki tabloda ilgili bölüme baktığımızda şirket
yeni şube, yeni bina vb. duran varlıklara yatırım yapmamakta olduğunu
çıkartabiliriz. Şirket elindeki şubelerle bankacılık işlemlerini gerçekleştirmek amacında ve bu sektördeki
rekabete katılmalarında zorluk çıkaracak bir durum. Bu konu ile ilgili
stratejiyi ilerleye swot analizinde görebilirsiniz.
*Şirketin uzun vadeli ve kısa vadeli borçlarına yönelik
analiz: Şirketin 5 yıllık genel bakış tablosunu incelediğimizde kısa vadeli
borçlar ile uzun vadeli borçları arasındaki oranın kısa vadeli borçlara artı
bir şekilde çok fazla olması, firma açısından riskli bir durumdur. Çünkü olası
bir krizde bankanın borçlarını 1 yıl içerisinde geri ödeme zorunluluğu içinde
kalması kaçınılmazdır. Bu konu hakkında eklenecek diğer bir bilgi ise kısa
vadeli borçların büyük çoğunluğu mevduat hesabındadır. Bu konuyu Mevduat
bölümünde ayrıntılı olarak inceleyeceğiz. Konu başlığına hitaben değerlendirme
yapacak olursak şirket kısa vadeli borçlarının yükümlülüğünü azaltmak amaçlı,
borçlarının vadesini uzatmak amaçlı bir
strateji belirlemesi gerekmektedir. Bu konu hakkındaki stratejiyi mevduat
bölümünde görebilirsiniz.
*Şirketin 5 yıllık sermaye analizi: Şirketin 5 yıllık
genel bakış tablosuna baktığımızda, Bankanın sermayesinin 2011 yılı haricinde
sabit aralıkta olduğunu saptayabiliriz. 2011 yılındaki %117’lik bir yükseliş
görmekteyiz. Bunun 2012 yılı ve 5 yıllık periyotta yükseleceğini tahmin
ediyorum. Sermaye payının büyük çoğunluğunu sağlayan Credit Europa Bank
N.V.’nin (%97,6) sermaye artırımına giderek yatırımlarını artırması adına
anlaşmalar sağlanması gerekiyor. Bununla ilgili Stratejiyi 5 yıllık planda
görebilirsiniz.
*Şirketin 5 yıllık Bilanço analizi: Şirketin 5 yıllık
genel bakış tablosuna baktığımızda, Bankanın bilançosunun sermaye payında
olduğu 2011 yılı haricinde sabit aralıkta olduğunu saptayabiliriz. 2011
yılındaki değişimin nedenin yeni yönetim anlayışından kaynaklanmaktadır.
*AYRINTILI TABLO
FİBABANKA A.Ş. AYRINTILI TABLO
|
||||||||||
YILLAR
|
AKTİF-PASİF
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
NAKIT
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
KREDİLER
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
MEVDUAT
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
ÖZKAYNAKLAR
|
ARTIŞ-AZALIŞ
|
2011
|
2.486.749
|
176%
|
243.385
|
340%
|
2.106.677
|
229%
|
2.050.505
|
173%
|
233.253
|
117%
|
2010
|
902.239
|
-16%
|
55.261
|
-66%
|
640.000
|
-12%
|
750.268
|
-16%
|
107.328
|
-12%
|
2009
|
1.070.987
|
-11%
|
164.584
|
4%
|
727.407
|
-18%
|
889.662
|
-10%
|
121.970
|
-13%
|
2008
|
1.208.449
|
4%
|
157.920
|
64%
|
883.816
|
20%
|
986.008
|
3%
|
139.755
|
39%
|
2007
|
1.159.456
|
14%
|
96.395
|
4%
|
736.203
|
16%
|
954.895
|
5%
|
105.672
|
8%
|
lll. Şirketin 5
yıllık nakit akışı , kredi ve mevduat değerleri analizi
*Şirketin 5 yıllık Nakit akışı analizi: Şirketin
yıllara göre nakit rakamlarına baktığımızda 2010 haricindeki yıllarda pozitif
yönde ilerlemektedir. 5 yıllık periyodun ilk yılı olan 2007’deki rakamın 2009’a
kadar istikrarlı bir büyüme politikası gerçekleştirilirken 2010 yılındaki
düşüşün nedenini ise, firmanın unvan değişikliğine gitmeden önceki yönetim
değişikliklerinin etkisinin olduğunu tespit ederiz. Çünkü tablodaki diğer
değerlerin de düşüşte olduğu ve 2010 döneminin son çeyreğindeki hisse payların
ve yeni yönetim değişikliğinin olduğu bir geçiş yılı olarak
değerlendirebiliriz.
*Şirketin 5 yıllık kredi ve mevduat rakamlarının analizi:
5 yıllık süre içerisinde, 2010 yılının 4 çeyreğine kadar kredi ve mevduat ürünlerinin seviyesi 1
milyon TL’nin altında kalmaktadır. Bu rakamlar şirketin bankacılık sektöründe
olan rekabete uzaktan bakmakla yetindiğinin göstergesi, fakat 2010 yılının
sonundaki sermaye ve yönetim değişikliğinden sonra 2011 yılındaki büyüme
oranlarının, şirketin sektördeki rekabete katılmak istemesi şeklinde yorum
yapılabilir. Bu ürünlerin güncel rakamlarını, sektör analizinde diğer
bankalarla kıyaslaması şeklinde inceleyebilirsiniz.
*Şirketin Özkaynaklar açısından analizi: Şirket
özkaynaklarının günümüz bankacılık sektöründeki diğer firmalarla rekabete
girebilmesi için minimum 1 milyon TL’lik bir özsermaye bulundurması
gerekmektedir. Bu konu ile ilgili stratejiyi 5 yıllık planda görebilirsiniz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
Şirketin bankacılık sektöründe faaliyet göstermesinin hem
avantajları hem de dezavantajları mevcuttur. Avantajı, birçok ürün sunarak
karlılığını artırabilmesidir. Dezavantajı ise, piyasada aynı işi yapan birçok
köklü firmaların bulunmasıdır. Fakat günümüz ekonomisinde, eski yeni kavramının
ötesine geçmek mümkündür. Ürün, fiyat ve müşteri döngüsünde farklılık
yaratıldığı vakit, istenilen seviyeye gelmek zor değildir. Bu konu ile ilgili
stratejileri swot başlığı altında belirteceğiz.
*Bankaların Piyasa Değerine göre sıralaması
BANKALAR
|
SERMAYE
|
PIYASADEGERI
|
|
1
|
GARANTIBANKASI
|
4.200.000.000,00
|
27.888.000.000,00
|
2
|
AKBANK
|
4.000.000.000,00
|
26.800.000.000,00
|
3
|
ISBANKASI
|
4.499.970.000,00
|
18.359.877.600,00
|
4
|
HALKBANK
|
1.250.000.000,00
|
15.500.000.000,00
|
5
|
YAPIKREDIBANKASI
|
4.347.051.284,00
|
14.649.562.827,08
|
6
|
DENIZBANK
|
716.000.000,00
|
10.848.915.000,00
|
7
|
FINANSBANK
|
2.440.000.000,00
|
9.467.200.000,00
|
8
|
VAKIFBANK
|
2.500.000.000,00
|
7.975.000.000,00
|
9
|
TEB
|
2.204.390.000,00
|
4.518.999.500,00
|
10
|
TSINAIKALKBANKASI
|
800.000.000,00
|
1.832.000.000,00
|
11
|
ASYAKATILIMBANKASI
|
900.000.000,00
|
1.647.000.000,00
|
12
|
TKALKINMABANKASI
|
160.000.000,00
|
1.052.800.000,00
|
13
|
ALBARAKA
|
539.000.000,00
|
1.040.270.000,00
|
14
|
SEKERBANK
|
1.000.000.000,00
|
940.000.000,00
|
15
|
ABANK
|
300.000.000,00
|
420.000.000,00
|
16
|
TEKSTILBANKASI
|
420.000.000,00
|
310.800.000,00
|
17
|
FIBABANKA
|
426.650.000,00
|
-
|
*Bankaların İhtiyaç Kredilerindeki güncel Faiz oranı ve maliyet tablosu
BANKA
|
VADE-AY
|
TUTAR TL
|
KREDIFAIZ%
|
AYLIKMALIYET%
|
YILLIKMALIYET%
|
FIBABANKA
|
12
|
5.000
|
0,99
|
2,13
|
25,55
|
FIBABANKA
|
18
|
5.000
|
1,15
|
2,04
|
24,44
|
FIBABANKA
|
24
|
5.000
|
1,19
|
2,03
|
24,41
|
FIBABANKA
|
36
|
5.000
|
1,25
|
1,92
|
23,09
|
AKBANK
|
12
|
5.000
|
1,69
|
3,30
|
39,56
|
AKBANK
|
24
|
5.000
|
1,69
|
2,72
|
32,59
|
AKBANK
|
36
|
5.000
|
1,69
|
2,51
|
30,16
|
AKBANK
|
48
|
5.000
|
1,69
|
2,41
|
28,94
|
GARANTI
|
12
|
5.000
|
0,58
|
1,89
|
22,72
|
GARANTI
|
60
|
5.000
|
1,30
|
1,81
|
21,66
|
YAPIKREDI
|
12
|
5.000
|
0,59
|
1,97
|
23,63
|
YAPIKREDI
|
36
|
5.000
|
0,84
|
1,68
|
20,16
|
VAKIFBANK
|
12
|
5.000
|
1,59
|
2,21
|
26,48
|
VAKIFBANK
|
60
|
5.000
|
1,69
|
2,17
|
26,03
|
HALKBANK
|
12
|
5.000
|
1,60
|
2,10
|
25,22
|
DENIZBANK
|
12
|
5.000
|
1,79
|
||
DENIZBANK
|
36
|
5.000
|
1,99
|
30,03
|
|
FINANSBANK
|
12
|
5.000
|
1,69
|
2,43
|
29,16
|
TEB
|
12
|
5.000
|
1,65
|
2,64
|
31,67
|
EUROBANKTEKFEN
|
12
|
5.000
|
1,59
|
2,69
|
32,28
|
HSBC
|
12
|
5.000
|
0,39
|
1,67
|
20,04
|
INGBANK
|
12
|
5.000
|
1,69
|
1,70
|
20,37
|
CITIBANK
|
12
|
5.000
|
1,29
|
1,84
|
22,12
|
SEKERBANK
|
12
|
5.000
|
1,29
|
2,08
|
24,96
|
BANKPOZITIF
|
12
|
5.000
|
1,89
|
1,91
|
22,88
|
Analizi:
Fibabanka A.Ş. sektördeki rekabetini oran ve maliyet açısında uygun pozisyon
almaktadır. Tek eksiği bu oranlarının bilinmemesi. Bu Konu ile ilgili
stratejiyi swot analizi başlığı altında bulabilirsiniz.
*Güncel konut kredileri faiz oranları ve maliyet tablosu
BANKA
|
VADE-AY
|
TUTAR TL
|
KONUTFAIZ%
|
KONUTYILLIKMALIYET%
|
FIBABANKA
|
12
|
100.000
|
1,40
|
21,84
|
FIBABANKA
|
24
|
100.000
|
1,40
|
20,63
|
FIBABANKA
|
36
|
100.000
|
1,45
|
20,49
|
FIBABANKA
|
48
|
100.000
|
1,47
|
20,38
|
FIBABANKA
|
60
|
100.000
|
1,50
|
20,56
|
AKBANK
|
12
|
100.000
|
1,19
|
18,68
|
AKBANK
|
24
|
100.000
|
1,19
|
16,62
|
AKBANK
|
36
|
100.000
|
1,19
|
15,90
|
AKBANK
|
48
|
100.000
|
1,19
|
15,54
|
AKBANK
|
60
|
100.000
|
1,19
|
15,32
|
AKBANK
|
72
|
100.000
|
1,24
|
15,78
|
AKBANK
|
84
|
100.000
|
1,24
|
15,67
|
AKBANK
|
96
|
100.000
|
1,24
|
15,59
|
AKBANK
|
120
|
100.000
|
1,24
|
15,49
|
GARANTI
|
36
|
80.000
|
1,25
|
16,92
|
GARANTI
|
60
|
80.000
|
1,25
|
16,20
|
GARANTI
|
120
|
80.000
|
1,29
|
16,20
|
GARANTI
|
240
|
80.000
|
1,39
|
17,16
|
YAPIKREDI
|
120
|
100.000
|
1,28
|
16,68
|
VAKIFBANK
|
120
|
100.000
|
1,32
|
16,79
|
DENIZBANK
|
120
|
100.000
|
1,38
|
17,33
|
FINANSBANK
|
120
|
100.000
|
1,19
|
15,96
|
TEB
|
120
|
100.000
|
1,20
|
15,32
|
EUROBANKTEKFEN
|
120
|
100.000
|
1,39
|
17,49
|
HSBC
|
120
|
100.000
|
1,20
|
15,24
|
CITIBANK
|
120
|
100.000
|
1,10
|
19,80
|
SEKERBANK
|
120
|
100.000
|
1,69
|
24,96
|
BANKPOZITIF
|
120
|
100.000
|
1,28
|
16,08
|
Analizi: Firmanın
mali tablolarını incelerken fark edilen kısa vadeli borçların ve çoğunluğu
oluşturan kredilerin içinde konut kredi tipi azınlıkta olduğu kesindir. Çünkü
piyasa fiyatlarına bakıldığında ihtiyaç kredisindeki olumlu tablo bu ürün için
söylenemez.
*Taşıt kredisindeki
faiz oranları ve maliyet tablosu
BANKA
|
VADE-AY
|
TUTAR TL
|
TASITKREDIFAIZ%
|
TASITAYLIKMALIYET%
|
TASITYILLIKMALIYET%
|
FIBABANKA
|
12
|
20.000
|
1,35
|
2,77
|
33,28
|
FIBABANKA
|
24
|
20.000
|
1,35
|
2,67
|
32,00
|
FIBABANKA
|
36
|
20.000
|
1,40
|
2,80
|
33,63
|
FIBABANKA
|
48
|
20.000
|
1,50
|
2,92
|
34,99
|
AKBANK
|
12
|
20.000
|
1,40
|
2,15
|
25,75
|
AKBANK
|
24
|
20.000
|
1,40
|
1,93
|
23,17
|
AKBANK
|
36
|
20.000
|
1,40
|
1,86
|
22,27
|
AKBANK
|
48
|
20.000
|
1,40
|
1,82
|
21,81
|
AKBANK
|
60
|
20.000
|
1,40
|
1,79
|
21,54
|
GARANTI
|
36
|
20.000
|
1,44
|
1,93
|
23,16
|
YAPIKREDI
|
24
|
20.000
|
1,19
|
1,66
|
19,92
|
YAPIKREDI
|
36
|
20.000
|
1,24
|
1,65
|
19,80
|
VAKIFBANK
|
60
|
20.000
|
1,45
|
1,86
|
22,27
|
DENIZBANK
|
36
|
20.000
|
1,39
|
1,88
|
22,65
|
FINANSBANK
|
36
|
20.000
|
1,53
|
1,97
|
23,64
|
TEB
|
36
|
20.000
|
1,35
|
2,05
|
24,68
|
EUROBANKTEKFEN
|
36
|
20.000
|
1,49
|
2,01
|
24,08
|
SEKERBANK
|
36
|
20.000
|
1,35
|
2,03
|
24,36
|
Analizi: Taşıt
kredilerinde bir atılım hedeflenmediği oranlarda çok iyi anlaşılıyor.
*Mevduat oran tablosu
BANKA
|
VADE-AY
|
TLFAIZI%
|
BANKA
|
VADE-AY
|
TLFAIZI%
|
FIBABANKA
|
1
|
6,75
|
ZIRAAT
|
1
|
5,75
|
FIBABANKA
|
3
|
8,50
|
ZIRAAT
|
3
|
6,00
|
FIBABANKA
|
6
|
8,75
|
ZIRAAT
|
6
|
6,00
|
FIBABANKA
|
12
|
9,25
|
ZIRAAT
|
12
|
6,00
|
AKBANK
|
1
|
0,00
|
HALKBANK
|
1
|
6,50
|
AKBANK
|
3
|
6,25
|
HALKBANK
|
3
|
10,00
|
AKBANK
|
6
|
6,50
|
HALKBANK
|
6
|
10,25
|
AKBANK
|
12
|
6,50
|
HALKBANK
|
12
|
10,25
|
GARANTI
|
1
|
3,00
|
TEB
|
1
|
6,50
|
GARANTI
|
3
|
6,50
|
TEB
|
3
|
6,80
|
GARANTI
|
6
|
6,50
|
TEB
|
6
|
6,80
|
GARANTI
|
12
|
6,50
|
TEB
|
12
|
7,10
|
YAPIKREDI
|
1
|
6,20
|
EUROBANKTEKFEN
|
1
|
7,00
|
YAPIKREDI
|
3
|
6,05
|
EUROBANKTEKFEN
|
3
|
8,00
|
YAPIKREDI
|
6
|
5,95
|
EUROBANKTEKFEN
|
6
|
8,50
|
YAPIKREDI
|
12
|
5,95
|
EUROBANKTEKFEN
|
12
|
9,25
|
VAKIFBANK
|
1
|
3,50
|
HSBC
|
1
|
6,50
|
VAKIFBANK
|
3
|
6,00
|
HSBC
|
3
|
6,50
|
VAKIFBANK
|
6
|
6,00
|
HSBC
|
6
|
6,50
|
VAKIFBANK
|
12
|
6,00
|
HSBC
|
12
|
7,00
|
CITIBANK
|
1
|
0,00
|
SEKERBANK
|
1
|
7,50
|
CITIBANK
|
3
|
6,00
|
SEKERBANK
|
3
|
7,75
|
CITIBANK
|
6
|
6,00
|
SEKERBANK
|
6
|
7,75
|
CITIBANK
|
12
|
6,00
|
SEKERBANK
|
12
|
7,75
|
Analiz: Mevduat
oranlarını piyasadaki güncel veriler ışığı altında incelediğimizde, rekabete
girebilecek bir pozisyon almadıkları aşikar.
Buradaki strateji enazından piyasa ortalama oranına kadar çıkmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İÇ FAKTÖR ANALİZİ
ÖZETİ
İÇSEL FAKTÖRLER
ANALİZ ÖZETİ
|
YORUM
|
||
Güçlü Yönler
|
Tecrübeli ve
başarılı Yönetim
|
Geçmişte bu konumda
olan Finansbank’ı günümüzdeki haline getiren Hüsnü Mustafa Özğeyin’in başta
olması
|
|
Ortaklık Yapısı
|
Uluslar arası
ortaklık yapısının olması dışa açılımı tetikleyecek önemli bir özelliktir.
|
||
Başarıya aç bir
şirket
|
Her yapılan olumlu hareket başarı sayılabilecek
|
||
Sermayesi
|
Ortakların her an
şirket sermayesinden çekilmesi
|
||
Zayıf Yönleri
|
Bilinirlik
|
Reklam ve dağıtım
kanallarına yeterli ilgiyi göstermemesi
|
|
Şube Sayısı
|
Müşterilere
çekebilecekleri şubelerin az olması
|
||
Gelecek
Belirsizliği
|
Yeni bir kuruluş
olmasından dolayı şirketin rekabette tutunamama düşüncesi
|
||
Alt yapı
yetersizliği
|
Yapılan işlemlerde
sistemin yavaş işlemesi
|
||
BEŞİNCİ BÖLÜM
STRATEJİK FAKTÖRLERİN
ANALİZİ
İÇSEL
FAKTÖRLER (İFLAS) DIŞSAL FAKTÖRLER (DFAS) |
Güçlü Yönler (G)
1- Tecrübeli ve başarılı Yönetim , 2- Ortaklık Yapısı 3- Başarıya aç bir şirket |
Zayıf Yönleri (Z)
1 Sermayesi 2-Bilinirlik 3- Şube Sayısı 4-Gelecek Belirsizliği 5- Alt yapı yetersizliği |
||||
Fırsatlar (F)
1-Bankacılık ürün çeşitleri 2-Ülkedeki Ekonomik istikrar 3-Teknolojinin Gelişmesi 4-Genç nüfusa sahip bir ülkede faaliyet göstermesi 5-Sektörün Karlılığı |
(FG) Stratejileri
*Bankacılık sektörüne yeni giren bir firma olarak farklılık ilkesini benimseyerek, teknolojiyi kullanarak gençlere hitap edecek bir ürün ve politikayla karlılığı en üst seviyeye çıkartır. Çünkü yaşlılar risk almada daha isteksiz olduklarından, gençlere yönelim 1. öncelik olmalıdır. |
(FZ) Stratejileri
* Ortakları ile anlaşma sağlayarak sermayesini artırmalı, bilinirlik sorunu ise reklam harcamalarında ziyade şube sayısını artırarak potansiyel ve özkaynaklı bir reklam türü seçmelidir. Bu şekilde kara geçmek için stratejisi daha kolay oluşmaktadır. Alt yapıda ise teknolojiyi iyi kullanarak az maliyetle kaliteli bir yapı oluşturabilir. |
||||
Tehditler (T)
1-Rakip Bankalar 2-Küresel ekonomik kriz 3-Ülke komşularının siyaseti 4-Maliyetlerin artması |
(TG)Stratejileri
*Tecrübeli yöneticilerin öngörülerini dikkate alarak çağdaş istatistik sistemlere entegre ettiğimizde, hem maliyetleri düşürmüş oluruz hem de rakip bankaların dezavantajlarını görmüş oluruz, ürünlerdeki boşlukları fırsat olarak değerlendirmek gereklidir. Küresel ekonomi ve ülkelerin komşularının siyasetindeki politikamız yeni sistemler yeni fırsatlar mantığıyla gözlemleyerek o ülkelerin piyasalarına ilk girecek yabancı bankalar arasında olmak gerekir. |
(TZ) Stratejileri
*Ortakların sermaye görüşmeleri olumsuz bile sonuçlansa eldeki sermayeyi verimli kullanarak çoğu tehditten kurtulmak mümkündür. Az şubeleri bölge merkezleri olarak görerek bağımsız başarı hedefleri göstererek bölgedeki ürün pazarlamasını gerçekleştirmek gerekir. İnsanlara sorunluluk vermek gelecek kaygısından kurtulmalarına ve başka yönlere odaklanarak motive olmaları sağlarız. |
||||
*İşletmenin gelecek 5 yıldaki stratejisi:
Mali tablolardaki büyüme oranlarını %10 standart hedefi ile
5 yıl sonunda % 50 büyüme gerçekleştirmek.
Mevcut olan 22 şubeyi: ilk yıl 1 ikinci yıl 2 üçüncü yıl
tutunma politikası dördüncü yıl 1 ve beşinci yıl ise 4 şube beş yıl sonunda 11
şube ekleyerek toplamda 30 şube hedefi konulmuştur.
Ürün bazındaki sektördeki boşlukları değerlendirerek, şube
sayısının az olmasından dolayı internet bankacılığı ve call center bölümlerine
yatırım yaparak 477 çalışan 5 yılının sonunda 1000 çalışana çıkarma hedefi
konulmuştur.
Ürün yapısındaki düzenlemeler:
*Mevduat alt
limiti olan 10.000TL olması büyük bir dezavantaj, bu alt limiti 500TL’ye kadar
çekerek, hem müşteri portföyünü genişletmiş oluruz hem de küçük tasarruf
sahiplerinin paralarıyla oluşacak havuzdan yatırıma daha çok nakit bulmuş
oluruz. Mevduat tablosunda görüldüğü gibi oranlarımızı piyasa ortalamasına
çekmemiz gerekecek.
*Konut kredisindeki
maksimum vade süresi olan 60 ayı 120 aya çekerek ve de piyasa ortalama faiz
oranlarına inerek bu bölümde rekabete katılmamız gerekecek.
*İnternet bankacılığını
geliştirerek şube sayısı dezavantajını azaltmamızı sağlayarak ve burada oluşturacağımız özel mevduat
kampanyaları ile internetteki kaynaklarımızı artırmış olacağız.
Fibabanka sms ile kredi mi arıyorsunuz? Tıklayın: fibabanka sms ile kredia
YanıtlaSil